2011. április 17., vasárnap

Húsvét



Ezt az asztali díszt készítettem ma a Húsvétra készülődés első mozzanataként.
A kosárban az aranyeső vázában van, és körülötte fondantból készült nyuszi, tojás, csibe és tulipánok sorakoznak.
.................................................................




Hókifli

Hozzávalók:
40 dkg liszt
25 dkg vaj
1 kis doboz tejföl
 baracklekvár dióval összekeverve
vaníliás cukor
 porcukor a hempergetéshez
egy csipet só

 A lisztet a vajjal, a tejföllel és a sóval a sütés előtti napon összegyúrtam, és betettem a hűtőbe. A sütés napján  kinyújtottam félujjnyi vastagra, és csíkokra vágtam, majd azokat háromszögekre.Tettem minden darabra egy kiskanál dióval elkevert baracklekvárt, majd óvatosan  feltekertem. Előmelegített sütőben sütöttem meg, és tálaláskor a  porcukorba hempergettem őket.

..................................................................

Húsvéti kalácsom:

1 kg liszt
10 dkg margarin
10 dkg porcukor
5 dkg élesztő
1 dkg só
0,5 liter tej
2 db tojás sárgája

A hozzávalókat a kenyérsütőgépemben dagasztottam be, majd egy órás kelesztés után formáztam, és újabb egy órás pihentetés után a gázsütőben sütöttem meg. Ebből az adagból három kalács lett.
......................................................


Ez a süti úgy született, hogy maradt csokikrémem, és gondoltam, hogy sütök neki egy piskótát, majd felkockáztam, és csillagcsővel kinyomtam a tetejére, majd kis fondant virágokkal díszítettem.

............................................................................


Linzertésztából sütöttem még Húsvéti figurákat, kacsát, nyuszit, répát és egy pár pillangót.
........................................................................

Készítettem még élesztős leveles tésztából sajtos csigát.


Rákóczi túrósat:




Ez pedig a sonkatálam:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése