2012. április 27., péntek

Mini tortácskák

Mini tortácskák

 A piskóták kisülve
 Szederlekvár - saját készítés
 Megkentem a lapokat a szederlekvárral 
 Az egyik túrókrémes lett, a lekvárra kentem rá a túrókrémet
 Majd kiraktam erdei gyümölcsökkel
 A következő lapra ismét lekvár került
 Majd ismét gyümölcs a túrókrémre
 A 3. lappal befedtem
 A másikba szedres tejszínes krém került, szederlekvárt is tettem a krémbe
 A lap megkenve szederlekvárral
 Majd a lekvárra rákentem a krémet
 A krémet megraktam áfonyával
A harmadik lappal ezt is beborítottam
 
 Itt már feldíszítve látható
 Kétféle színnel dolgoztam, narancs- és citromsárgával
 A citromsárga virághoz citromsárga szegőcsíkot tettem, a narancssárgához pedig narancsszínűt
 Elég nehéz volt bánni a kis tortácskákkal, mert nem tudtam kellően kifagyasztani, így nehéz volt a megfelelő méretre vágni őket, ezért az egyik kisebb lett, mint a másik. A piskótám is nagyon puha, ezért még nehezebb egyforma méretre vágni, úgy, hogy a krém se nyomódjon ki felvágás közben. 
 A borítása is macerás volt, időigényes nagyon
A díszítés volt a legkönnyebb, mert a virágokat elkészítettem előre, csak a szegést kellett akkor frissen rátenni


2 megjegyzés:

  1. Kedves Gyöngyusz!
    Gratulálok az bloghoz,nagyon szép dolgokat készítesz,csodás tortákat.Különösen a rózsáid tetsztnek,nagyon élethűek.Hogyan tudod ilyen szép vékonyra formázni a széleit? Én is szoktam tortázni,meg virágokat is készítek,de néha alig tudom megformázni a fondantrózsát.Ha vastag,nem szép,vékonyan meg lehajlik.
    Lenne egy kérdésem is.
    Szeretnék egy finom epres krémet tortába tölteni,de nem tudom,hogy ha fondantal borítom,elég masszív-e,hogy kibírja. Egyszerű tejszínes,vagy joghurtos krémet szeretnék,max,mascarpone is lehet,de túrósat,pudingosat nem szeretnék.
    Persze biztosan kell bele zselatin,csak úgy maradna meg.Tudnál egy 3 emeletes tortához arányokat is írni?
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen Brigi!

    A fondant rózsát én úgy készítem, hogy a fondantomat összegyúrom formixel, így jobb lesz az állaga, és vékonyíthatod a széleit bátran.
    Ha zselatint teszel a joghurtos krémbe, bírni fogja a borítást, csak egy éjszakára tedd hűtőbe, hogy összeálljon, akkor nem fog megrogyni a fondant borítás alatt.
    Én úgy szoktam az arányokat alakítani, hogy egy 23 cm-es tortához, ami négy lapból áll, a krémhez megfőzök 7 dl tejben 2 pudingot 20 dkg cukorral, abba teszek egy nagy ek.zselatint folforralva egy dl vízben. Amikor kihűl, akkor keverem hozzá a tejszínhabot és a gyümölcsöket esetleg, amit akarok beletenni, túrót vagy a joghurtot, stb. Ha több emelet kell, akkor ennek megfelelően minden emelethez külön készítem el a krémeket, és úgy töltöm meg a tortákat. Ha csak simán tejszínes joghurtos krémet akarsz, abba tegyél két ek.zselatint, akkor fogja bírni a fondantot. De javaslom, hogy a borítást azon a napon végezd, amikor elszállítják a tortát és előző nap töltsd be. Ha beborítottad akkor vissza a hűtőbe!
    Ha sikerül, írd majd meg!
    Remélem tudtam segíteni. Sok sikert!

    VálaszTörlés