2011. június 18., szombat

Gyros pitában házilag



Gyros husi:
Én most sertéshúsból és csirkehúsból is készítettem gyros husit, külön természetesen, mert a csirkehús hamarabb kész van. Jó sok hagymát megdinszteltem olajon, erre tettem a husit, amit előtte csíkokra vágtam. Kicsit lepirítottam, majd fűszereztem fél csomag gyros fűszerkeverékkel, (a másik felét a csirkéhez tettem) sóval, borssal, három gereszd zúzott fokhagymával.

Gyroshoz pita:

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
3 dl langyos víz
1 tk cukor
3 tk só
2-3 ek olívaolaj, vagy sima olaj
A cukrot elkeverjük a langyos vízzel, és belemorzsoljuk az élesztőt.
A lisztet egy tálba tesszük, majd hozzáadjuk a sót.
Az élesztős vízhez keverjük az olívaolajat,  a liszthez adjuk, és lágy tésztát gyúrunk belőle.
Letakarva egy fél óra alatt duplájára kelesztjük.
Átgyúrjuk, majd 8 darab zsömlécskét készítünk belőle. 5-10 perc pihentetés után 12-15 cm átmérőjű lapos kerek formákat nyújtunk belőle, ruhával letakarjuk, 10 percet pihentetjük még, hogy kellően megkeljen.
Ezt követően előmelegített sütőben, 2-3 darab pitatésztát a rácsra téve 5-6 perc alatt megsütünk 
De ha tepsibe rakjuk, úgy is megsül.

Szósz:

Egy nagy tejfölt elkeverünk bőven majonézzel, és egy gerezd fokhagymát is nyomunk bele, egy pici sóval ízesítjük.

Csípős szósz:

Az előbbi szószhoz teszünk még egy kis csilipaprikát, vagy erős Pistát, és egy pici borsot, de pirosarannyal sem rossz.

Mindenféle finom zölddel tálaltam:

paradicsom, uborka, lilakáposzta, lilahagyma, zöldhagyma a kertből, 
és paprika.





1 megjegyzés: