2011. június 16., csütörtök

Töki pompos felturbózva








Tésztához:

1 kg liszt
1 egész friss élesztő
5 dl víz
1 teáskanál cukor
1 evőkanál só

Feltéthez:

1 nagy pohár tejföl
1-2 fej lila- és vöröshagyma
 egy darabka füstölt szalonna apró kockára vágva
30 dkg sajt


 Az élesztőt 1,5 dl meglangyosított vízben a cukorral felfuttatjuk.
A felfuttatott élesztőt összedolgozzuk a maradék vízzel, liszttel és a sóval.
Majd félretesszük egy langyos helyre és kb másfélszeresre kelesztjük.
Ezután a tésztát kettévesszük, és a tepsibe simítjuk.
Majd megkenjük tejföllel, rárakjuk a feltétet (hagyma, szalonna), és kb 20 perc alatt készre sütjük.
Én most mindenfélét raktam rá, ami a hűtőben volt, kolbászkarikákat, szalámit, még hagymaszárat is szórtam rá. 
Amikor ropogósra sült, akkor feldaraboltam, és szórtam rá reszelt sajtot. Én nem sütöttem rá a sajtot, mint ahogyan szokták, csak rászórtam,  tejfölös majonézes szósszal meglocsoltam, és színes salátával tálaltam.
Valami mennyei finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése