2012. július 1., vasárnap

Diós kalács

Hozzávalók:

70 dkg simaliszt 
3 dl meleg tej
1 egész tojás
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg kristálycukor
2 vaníliás cukor
5 dkg élesztő
csipetnyi só 

 A hozzávalókból kalácstésztát dagasztunk. Én géppel szoktam. Miután megkelt a tészta, megfeleztem, úgy, hogy az egyik fele nagyobb legyen. A kisebbik darabot elnyújtottam, lekentem olvasztott vajjal, majd rápakoltam a cukros diót, feltekertem, formába tettem, és a tetejét lekentem felvert tojással. A másik fele tésztát négy részre osztottam, egyenként elnyújtottam őket ovális alakúra, megkentem ezeket is olvasztott vajjal és megszórtam a dióval, majd feltekertem őket, és négyes fonással megfontam. A fonott kalácsot is  kalácsformába tettem és lekentem tojással.

200 fokos sütőben szép pirosra sültek.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése