2013. február 3., vasárnap

Mákvirágkalács

Hozzávalók:

1 kg liszt
2 dl étolaj
1 kocka élesztő
1 tasak sütőpor
5 dl tej
6 kanál cukor
2 tojás sárgája
csipet só

A kelt tésztát kidagasztom, majd kelés után két részre osztom. Elnyújtom, megkenem mák krémmel. A mákot cukorral és tejjel kikeverem, ezzel töltöm meg a tésztát. Lehet tenni hozzá citromhéjat is vagy még mazsolát is, ki hogyan szereti.
Feltekertem és megformáztam, majd ollóval bevagdostam és kifordítottam a bevágott részeket. Az egyik kalácsnál kettőt kifelé fordítottam, egyet pedig befelé. A másik kalácsnál az összes bevágott részt csak egy irányban kifelé fordítottam.

Hagytam a duplájára kelni, majd előremelegített sütőben 180 fokon 30 perc alatt megsütöttem szép pirosra. Így a két kalács egy óra alatt megsült.

Nagyon finom puha a tésztája, valami mennyei finom lett!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése