2012. február 5., vasárnap

Aszalt szilvával töltött pulykamell zöldségágyon pirított zsemletöltelékkel, som mártással

 A töltelék bekeverve
 Pulykamell szeletek
 Aszaltszilvával göngyölve
 Hagyma pirítás

 A husi pirítása

 A zöldségek pirítása
 Tálalva, majd középre jön a töltelék
 A töltelék pirítása
 Tálalva
Itt már a som mártással tálalva

Hozzávalók:
pulykamell
zöldségek csíkokra vágva
(sárgarépa, zeller, karalábé, piros húsú paprika)
olaj
bors
4 zsömle
4 tojás
hagyma
fokhagyma
gyömbér
Som befőtt
vörösbor
fahéj

A pulykamellet vékonyra szeleteltem, kis szeletkéket vágva és befűszereztem. Az általam nyáron asztalt szilvát előzőleg pár órára fahéjas vörösborba beáztattam. A szilvákkal megtöltöttem a pulykaszeletkéket, felcsavartam, megtűztem fogpiszkálóval és a wokserpenyőben kevés olajon fedő alatt megsütöttem, pároltam őket.
 Aztán kiszedtem és újra feltettem a wok serpenyőt kevés olajjal a gázra, és a hagymát majd a csíkokra vágott zöldségeket átforgattam benne, jól befűszerezve.
Egy-két percig pirítottam, majd levettem a tűzről. A piros színű paprikát felcsíkozva  a végén csak belekevertem.
A mártáshoz a som befőttet felrottyantottam kevés őrölt fahéjjal és egy dl vörösborral egy picit és egy kanál keményítővel besűrítettem.
A töltelékhez a zsemléket tejben áztattam, kinyomkodtam, és fűszereztem sóval, borssal, lesütött füstölt szalonnakockákkal, tettem hozzá négy tojást, a szalonna zsírján dinsztelt hagymát, petrezselyemzöldet. 
A zsemletölteléket folpackba csomagoltam, és megpároltam. Amikor kész lett, hagytam hűlni, majd kiszedtem a folpackból, ferdén felszeleteltem és pici olajon megpirítottam serpenyőben. 
Zöldségágyon som mártással tálaltam ezt a különleges finomságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése