2012. február 25., szombat

Napraforgó

 Két részre osztott tészta
 Lekenve cukros-barack lekváros dióval
 A másik lap rátéve
 Poharat tenni a közepére
 Pizzavágóval bevagdosni
 Háromszor megtekerni
 Lekenni tojással


 Szép pirosra sülve


Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
1 tojás
140 g joghurt
3 ek. olaj
1,5 tk. só
1 ek. cukor
kb. 1,8 dl víz
2 dkg élesztő
+ 1 tojás a lekenéshez
szezámmag vagy 
napraforgómag

Ezt a receptet Limaránál találtam, és nagyon megtetszett, már régóta szemezgettem vele, hogy meg kellene sütni, hát most nekifogtam. A napraforgóbacukros-baracklekváros-diós tölteléket tettem. Annyit változtattam a recepten, - hogy mivel édes tölteléket szándékoztam beletenni, - ezért a só arányát csökkentettem és a cukor arányát növeltem egy picit. A szezámmag helyett pedig napraforgómagot szórtam a közepébe, és a víz helyett fele-fele arányban tettem hozzá házitejet. Házi tojást,  -tejet és -barakclekvárt használtam fel az elkészítéséhez. Az élesztőt a helyi pékségből szereztem be, ez a lehető legjobb élesztő, sokkal jobb, mint amit a boltokban lehet kapni.
Én annak a híve vagyok, hogy ha lehetséges, akkor házi készítésű alapanyagokat használjak fel a sütéseimhez és a főzéseimhez is. Hiszen ekkor lehetek csak biztos benne, hogy adalékanyagtól mentes az étel, amit éppen készítek. Mivel én ebből a tésztából csak egy kalácsot sütöttem, így a sütési idő fél óra lett. Ennyi idő kellett neki, hogy szép pirosra süljön. Egyébként ez valami eszméletlenül finom lett!

 Limara nevére kattintva megtekinthető a recept és az elkészítés módja.
 Limarától nagyon sokat lehet tanulni, szebbnél-szebb, és finomabbnál finomabb péksüteményeket készít. Rendszeres olvasója vagyok.
Köszönöm Limara, hogy megosztod velünk ezt a sok finomságot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése