2012. február 7., kedd

Kukoricalisztes zsömle





50 dkg lisztet kimértem, fele-fele arányban kukoricalisztet, és sima lisztet.
Fél kocka élesztőt egy kis tejben egy kk. cukorral felfuttattam, majd a lisztbe öntöttem. Két evőkanál vajat olvasztottam bele, és két teáskanál sót is tettem hozzá, meg egy kk. őrölt köményt és kevés szárított snidlinghagymát is szórtam bele, majd géppel bedagasztottam. A lisztet is megmelegítettem a mikróban, mert ebben a hidegben nehezebben kel a tészta.
Amikor szépen megkelt a tészta, zsömléket formáztam, és még pihentettem őket a radiátor közelében.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra, és a sütés előtt a zsömléket vízzel lepermeteztem. 5 perc elteltével a hőfokot levettem 180 fokra. A sütő aljába pedig egy kis lábasba vizet tettem. Kb. 20 perc alatt ropogósra sültek. Rácsra szedem hűlni a zsömléket  lepermetezem kevés vízzel, hogy szép fényes legyen a héjuk.
Tojáskrémmel fogyasztottam.


Tojáskrém:
6 főtt tojás 
mustár

vaj


A főtt tojásokat feldaraboltam, majd fűszereztem sóval, egy ek. mustárral, és 2 ek. vajjal robotgép segítségével kikevertem. Ezt a finom krémet kentem a frissen sült zsömlére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése