2012. február 5., vasárnap

Húsleves tanyasi töltött csirkéből

 Töltelék bekeverve
 A töltött csirke feldarabolva, húsleves, tészta, leveszöldségek
 Egy tányér húsleves
A töltött csirke

A húslevest a szokásos módon készítettem most is, csak most egy egész tanyasi csirkét megtöltöttem és a levesben egészben főztem meg. A csirke mellét kiszedtem a csirkéből, óvatosan lefejtettem a bőréről, nehogy elszakadjon és eltettem másik alkalomra. A csirke belsejébe és a bőre alá beletöltöttem a tölteléket, amit a következőképpen készítettem el: 
5 zsömlét beáztattam vízbe, majd kinyomkodtam. Ütöttem bele 5 egész tojást, dinsztelt hagymát, sót, borsot, házi vegetát, a csirke máját, apróra vágott petrezselyemzöldet. A csirke bőrét mindkét végén bevarrtam, hogy főzés közben nehogy kiszakadjon a bőre. Lassú tűzön főztem a levest, amibe tettem petrezselyemgyökeret, sárgarépát, zellert, karalábét, két rózsa karfiolt, fűszereztem sóval, egész borssal, házi vegetával és egy csokor petrezselyemzölddel. 
Amikor megfőtt a leves és benne a töltött csirke, óvatosan két kerek lyukas kanállal kiszedtem a csirkét, vigyázva, nehogy szétessen. Feldaraboltam, és a leves mellé a főtt zöldségekkel tálaltam.
Levesbetétként házi jellegű  csigatésztát főztem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése