2012. május 14., hétfő

Fehér kenyér





Tészta:

400 g víz
fél kocka  friss élesztő (a kovászba)
2 tk. só
1 e.kanál ecet
2 e.kanál oliva olaj
65 dkg BL80 liszt
2 e.kanál. burgonyapehely 
20 dkg gyorskovász:
(kb.20 dkg liszt, a fél kocka élesztő, csipet cukor, annyi meleg víz, amennyivel lágy tésztát kapunk, és kb. egy órát pihenjen)

A kovásszal és a hozzávalókkal kenyértésztát dagasztottam. Figyelni kell az állagára, ha kevés, vagy sok a folyadék mennyisége, akkor úgy kell az arányokat igazítani, hogy jó rugalmas tésztát kapjunk, ne legyen lágy, ragaszos, se túl kemény. A folyadék mennyisége mindig a liszttől függ. Kelesztés után átgyúrtam, megformáztam, majd lisztes ruhára szakajtóba tettem, varrattal felfelé. Amikor duplájára kelt, akkor begyújtottam a sütőt, és amikor 220 fokra felmelegedett, akkor átfordítottam a tepsire a kenyértésztát és egy óra alatt szép pirosra sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése