2012. május 19., szombat

Túrós rétes










A rétest élesztős leveles tésztából készítettem

50 dkg liszt
5 dkg margarin
5 dkg porcukor
0,5 dkg só
2,5 dkg élesztő
1 db tojás
2,5 dl tej
25 dkg margarin (külön a hajtogatáshoz)

Kimérjük az anyagokat, átszitáljuk a lisztet. A tejet nem kell megmelegíteni, hidegen használjuk.

A 25 dkg margarint egy kevés liszttel összegyúrjuk, kb. 10 dkg lehet, és lisztes kézzel egy kb 20*10 cm-es téglalapot formálunk. Ezt tesszük a tésztánk közepére.

Az élesztőt kevés hideg tejben csomómentesen elkeverem, de nem készítek kovászt. A lisztet, a margarint a sót, a tojást és az élesztős tejet egy üstbe rakom, és lassan begyúrom, fokozatosan hozzáadva a tejet.

Pihentetjük a tésztát, egy bucit formálunk, majd a tetejét bevágjuk, és letakarjuk egy kis időre. Miután a vágások mentén szétnyílt a tészta, elkezdhetjük a hajtogatást.

A tésztának 4 fület nyújtunk, a közepébe helyezzük a margarint, majd a rétegektől a lisztet folyamatosan lesöpörve becsomagoljuk.

Egy téglalapot kell nyújtani. Majd 2-szer duplán hajtogatjuk, a téglalapot megfelezzük, és a két szélét a feléhez behajtjuk, majd ezt még félbe hajtjuk és pihentetjük letakarva a tésztát. Megismételjük a dupla hajtást még egyszer és újra pihentetjük.
Ha elégszer hajtogattuk, akkor elnyújtjuk a tésztát.

Tölthetjük túrókrémmel, vagy bármilyen gyümölcsös krémmel.

A túrókrémhez 80 dkg házitúrót elkevertem 20 dkg barnacukorral, 4 citrom reszelt héjával és 2 citrom levével, 2 egész tojással. A tésztát 4 felé osztottam, így négy rudat kaptam. Az egyik felét bevágtam tiroli rétes vágóval, és ráhajtottam a túrós részre. Lekentem tojással és 200 fokon pirosra sütöttem.

Ebből a tésztából mindenfélét lehet készíteni, csak a képzelet szab határt. Sósat és édeset egyaránt, mint a fornetti sütik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése