2012. május 28., hétfő

Kapros-túrós lepény

Hozzávalók: 

A tésztához:

300 g búzaliszt (BL55)
+ 10 dkg a kovászhoz
5 dkg porcukor
5 dkg vaj
fél kocka friss élesztő
 csipet só
1 db egész tojás
2 dl házitej 

A töltelékhez:

fél kg házi tehéntúró
10 dkg kristálycukor
egy csokor apróra vágott kapor
 csipet só
2 db egész tojás
5 gr búzadara

A léhez:
1 db egész tojás
2 dl tejföl
csipet só

10 dkg lisztből és a tejből, cukorból kovászt készítettem, és amikor megkelt, gép segítségével összeállítottam a tésztát. Amikor szépen megkelt a tészta, kettévágtam úgy, hogy kb. a háromnegyed részét elnyújtottam az aljának, amit kivajazott tepsibe tettem. A tepsi mérete 35 cm-szer 20 cm-es volt.
A maradék tésztát a tetejéhez használtam fel.
A túrótölteléket elosztottam a lapon, majd a tetejére való tésztát elnyújtottam, és tiroli rétes vágóval elvágtam a tésztát, és kissé kihuzigálva ráhelyeztem a töltelékre. 
Az elkészített tojásos levet ráöntöttem a tésztára. 
190 fokon kb. 50 perc alatt szép pirosra sült.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése