2012. május 19., szombat

Scali kenyér

Scali kenyér











Kovász:
15 dkg liszt
80 ml meleg tej
2 dkg élesztő

A hozzávakat jól elkeverem, majd egy órára egy konyharuhával letakarva hagyom megkelni.

Azután:
a kovász
30 dkg BL 80 liszt
2 tk. só
1,8 dl tej
1 dkg élesztő
2 ek. olaj ( én olivaolajat tettem bele)
1 ek. ecet
a tetejére tojás, és szezámmag, vagy más magvak

A szokásos módon bedagasztottam a tésztát, majd hagytam duplájára kelni. Ezután lisztezett pultra borítottam, és három egyenlő részre osztottam és rudakat sodortam belőlük.

A felvert tojással lekentem a rudakat, a magvakat kiöntöttem a pultra, és megpempergettem őket benne. Ezután a három szálat összefontam. Hagytam, hogy ismét duplájára keljen, majd 200 fokos sütőben 40 perc alatt megsült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése