2011. október 22., szombat

Buborék kalács





Hozzávalók:
 fél liter tej
2 egész tojás
2 tojásfehérje
10 dkg vaj
csipet só
6 ek. cukor
1kg liszt
1 élesztő
1 egész tojás a lekenéshez

Dagasztógépbe teszem a hozzávalókat és hagyom, hogy a gép szép hólyagos tésztát készítsen. A felét kiveszem és a másik felébe teszek kakaót és egy kevés meleg tejet, és még jól átkevertetem a géppel. Majd külön-külön a kétféle tésztát duplájára kelesztem, amikor megkelt lisztezett felületre borítom.
Egyforma gömöket formázok és felváltva belerakom a nagy kilós kalács vagy kenyérsütő formába. Én épp most kaptam a nagy lányomtól a szülinapomra egy ilyen nagy kilós kenyérformát. Nagyon tetszik. A göbök közé mazsolát szórtam, a tetejét megkentem a felvert tojással. Még kb. 15 percet hagytam kelni, és forró sütőben szép aranybarnára sütöttem. Nagyon finom foszlós lett.

3 megjegyzés:

  1. Én is kaptam tavaly ilyen formát, ezt a kalácsot megismétlem! Vajon mit ad a plusz tojásfehérje, mert nem mindig akad feleslegben :)

    VálaszTörlés
  2. Vicuska,
    szerintem nem oszt, nem szoroz, ha a 2 tojásfehérje helyett teszel mondjuk 1 egész tojást. Tuti, hogy nem lesz rosszabb tőle.
    Nekem most épp volt maradva fehérjém, így tudtam tenni bele. Nekem a kalács tojás nélkül is mindig sikerül. Csak akkor fehérebb lesz a tésztája.
    A sárgájától meg szép sárgás lesz, főleg, ha házitojásunk van otthon.
    Az eredeti recept nem írt vajat, de én mindig teszek a kalácsokba, mert úgy nekem jobban ízlik, foszlósabb lesz tőle szerintem.
    Sokféle kalács recept van, érdemes kipróbálni többfélét, hogy rátaláljunk a kedvencünkre.
    Jó sütögetést kívánok neked!

    VálaszTörlés
  3. Á, így már világos :) A kalácsokhoz én is használok adaléknak vajat, ízre is finomabbnak tűnik. Fővárosi szinten nem olyan egyszerű már házi tojáshoz jutni, attól, hogy annak próbálják eladni, sajnos nem az. Nemcsak színben, de ízben is más!

    VálaszTörlés