2011. október 1., szombat

Szülinapi oroszkrém tortám








Ezt a tortát a szülinapomra sütöttem, és oroszkrémmel töltöttem meg.
Egy hat tojásos piskótát sütöttem, amit kettévágtam, közé töltöttem be az oroszkrémet.

Oroszkrém
10 tojás sárgáját 6 kanál cukorral habosra keverem, hozzáadok 2 dl jó sűrű tejet (vagy lehet tejszínt)
Majd gőz felett állandóan kevergetve pár perc alatt besűrítem.
 Feloldok 1 cs. zselatint és ezt is hozzákeverem. Hozzáadok még 2 cs. vaníliát (ezt akkor szoktam hozzáadni mikor már hűl) Felverek egy fél liter HULALA-t, és amikor a tojáskrém egészen langyosra hűl,t könnyedén belekeverem a habot. A tortaformába beleteszem az egyik piskótalapot, melyet meglocsolok rummal, vagy rumaromával. Megszórom mazsolával és ráteszem a krémet, majd ismét szórok rá mazsolát, és befedem a másik piskótalappal.
Majd 2-3 órára hűtőbe teszem hogy megdermedjen. Ezután lehet díszíteni.
Ezt a receptet Terikétől kaptam, amit nagyon köszönök neki!

1 megjegyzés: