2012. január 14., szombat

Csupa sajtos croissant








Hozzávalók:
35 dkg liszt
0,75 dl joghurt
1 dl tej
0,5 kk só
1+1 tojás
2,5 dkg friss élesztő
2 ek cukor
5 dkg vaj

A vaj és 1 tojás kivételével a hozzávalókból puha tésztát dagasztottam géppel. Lezárható tetejű tálba tettem a tésztát és hagytam kelni meleg helyen a radiátor közelében.
Amikor a tészta megkelt, kiborítottam a tálból. A vajat megolvasztottam. A tészát kinyújtottam jó nagyra, majd megkentem az olvasztott vajjal. Ezután feltekertem, mint a beiglit. Fél órára betettem a  tésztát  a hűtőbe, hogy a vaj megdermedjen.
Aztán kinyújtottam a tésztát 1 cm vastagra, kör alakúra, és felvágtam pizzavágóval háromszögekre.
Mindegyik háromszög szélesebb részére ráhelyeztem egy-egy csík sajtot, feltekertem kiflinek és tojással megkentem, reszelt sajttal meghintettem. Hagytam még egy kicsit őket kelni.
Előmelegített sütőben, 180 fokon hőlégkeveréssel 20 perc alatt szép pirosra sültek.

1 megjegyzés: