2012. január 22., vasárnap

Kenyér és zsömle





Ezt a kenyeret Klári barátnőm receptje alapján készítettem. Köszönöm Klári!

Hozzávalók:
1 kiló liszt, kb. fél liter víz, fél evőkanál cukor, 1 kocka  élesztő, 1 evőkanál só, 1 evőkanál ecet. 

A tészta hozzávalóiból kenyértésztát dagasztottam a dagasztógépem segítségével, majd a tésztát meleg helyen megkelesztettem. Amikor duplájára kelt a tészta, kettévettem, és az egyik feléből zsemléket formáztam, a másik feléből pedig gömbölyű kenyérformát alakítottam ki, aminek a közepébe lyukat fúrtam és beletettem egy beolajozott poharat, bemetszéseket ejtettem rajta, és így hagytam tovább kelni. A zsömlék felébe gyúrtam szárított snidlighagymát. Amikor a duplájukra keltek a zsömlék és a kenyér, lespricceltem vízzel, előmelegített sütőbe tettem, és 180 fokon légkeveréssel megsütöttem őket szép pirosra. Miután kivettem a sütőből, gyorsan lekentem vizes ecsettel.
Sajnos a kenyér közepén a lyuk eltűnt sülés közben, így nem lett szép lyukas a közepe. Legközelebb hőálló bögrét fogok beletenni és azzal együtt fogom megsütni.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Gyöngyusz! GYere át kérlek a tortás blogomba, van ott számodra valami!:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gyöngyi!!
    Végig néztem a blogodat,és nagyon tetszik.Teljesen lenyűgöztél a sok szép tortákkal,és a sok más finomsággal!!!Gratulálok a szép és ízletes ételekhez ,és sütikhez egyaránt!!!
    Üdvözöllek,és követlek .Meli.

    VálaszTörlés