2012. január 8., vasárnap

Szezámmagos fűszeres zsömle



Hozzávalók a zsemléhez:

5  dkg őrölt szezámmag
5 dkg őrölt lenmag
50 dkg kenyérliszt BL-80
1,25 dl natúr  joghurt (sacc per kábé - majdnem egy poharas)
2,2 dl meleg víz
1 kocka friss élesztő
2 evőkanál olaj
5 dkg olvasztott vaj
3 teáskanál só
1 teáskanál  cukor
fűszerek: őrölt kömény, szárított kakukkfű, és snidlinghagyma 
(ezekből is szemre észnélkül, amennyi tetszik)


A hozzávalókból a kenyérsütőgép segítségével tésztát dagasztottam szombat este, mert vasárnap reggelire akartam megsütni a zsömléket. A dagasztás vége felé adtam hozzá a fűszereket.  Amikor kész volt a dagasztás, egy tálba tettem a tésztát és letakarva másnapig betettem a spájzba.  Vasárnap reggel 12 egyforma darabra vágtam. Zsemléket formáztam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam őket.
Letakarva  hagytam még őket pihenni. Közben a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
Mielőtt beraktam volna a zsemléket, a tetejüket lespricceltem vízzel, és megszórtam szezámmaggal.
Amikor beraktam a tepsit a sütőbe, még kb 5 percig hagytam  200 °C-on, majd  180 °C-ra kapcsoltam, és légkeveréssel kb. 20 perc alatt szép pirosra sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése