2012. január 10., kedd

Rátkai palacsinta







A Rátkai palacsinta a lepcsánka és a palacsinta keveréke, vagyis hasonlít mindkettőre, de mégis más.
Ugyanúgy reszelni kell krumplit, mint a lepcsánkába, csak egy picit másképpen kell elkészíteni. 
A reszelt krumplihoz teszünk reszelt hagymát és fokhagymát ízlés szerint, én jó sokat szoktam tenni bele, mert nagyon szeretem a fűszeres ízeket. Egyébként én nem szoktam reszelni a krumplit, hanem elturmixolom. Tehát a kockára vágott krumplit beleteszem a turmixgépbe, teszek hozzá fokhagymát és két fej hagymát, és tejjel elturmixolom. Beleöntöm egy tálba és teszek hozzá lisztet, két tojást, sót, és borsot.
Egy kicsit legyen sűrűbb, mint a palacsinta. Nem lehet adagokat számolni, mivel a sűrűsége sok mindentől függ. Függ a tojások nagyságától és a liszt minőségétől is, el kell találni a sűrűségét. De azt amúgy is lehet látni, amikor elkezdjük sütni a palacsintasütőben ugyanúgy, mint a palacsintát. Ha túl lágy, még teszünk hozzá egy kis lisztet, ha túl sűrű, akkor teszünk hozzá még egy kis tejet. Ennyi az egész. 
Amikor kisűlnek, tejföllel megkenem és reszelt sajttal jól megszórom, majd feltekerem, mint a palacsintát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése