2011. március 20., vasárnap

Házi joghurt és krémsajt

A házi joghurtot úgy szoktam elkészíteni, hogy a házitejből 4 litert felforralok, és amikor egy picit hűlt, de azért még forró, egy natur joghurtot elkeverek benne. Letakarom fedővel és jól bebugyolálom plédbe. Ezt általában este szoktam csinálni, akkor hozzák nekem a friss tejet. Reggelre kész a joghurt. 
Akkor szűrő anyaggal leszűröm, beteszem a hűtőbe csorogni. Mire délután hazajövök a munkából már jól lecsorog és kész a finom krémes joghurt. Akkor szoktam szétrakni, hogy mennyi joghurtot akarok, és mennyi krémsajtot. Aszerint kettéveszem, az egyik felébe teszek porcukrot és jól összekeverem, nem kell bele sok, csak éppen, hogy ne legyen savanyú.
A másik felébe sót keverek, ez lesz a krémsajt. Pirítós kenyérre nagyon finom hagymával megbolondítva.
A joghurtba lehet tenni bármilyen gyümölcsöt és máris kész a finom gyümölcsös joghurt. Sokkal finomabb, mint a bolti és nincs benne semmi adalékanyag.
Ajánlom kipróbálásra!

1 megjegyzés:

  1. A joghurtot már én is kipróbáltam, valóban nagyon finom lett!... De a krémsajtot még nem... Na majd megcsinálom azt is, hiszem imádjuk a krémsajtot is! :-)

    VálaszTörlés