2011. március 6., vasárnap

Süteményeim folytatás

Csokibomba



Kell hozzá ( a krémhez):

1,5 dkg zselatin, 5 tojás sárgája, 12 dkg porcukor, 2 vaníliás cukor, 2 nagy kanál kakaó, (púpos kanál)2,5 dl tej, egy tábla csoki, 2,5 dl tejszín.

Kell egy piskótatekercs, amit megkenek csokipudinggal és szorosan feltekerem.
én egy négy tojásosat szoktam sütni, amihez tojásonként 4 dkg cukrot és lisztet teszek és egy nagyon pici sütőport, a habot pedig külön felverem jó keményre.

A krém:

A tojások sárgáját a cukorral, kakaóval vaníliával kikeverem. Előtte a zselatint felfőzöm a szokásos módon, ahogy a tasakon található. A tojásos masszát, és a csokis tejet sűrűre főzöm, nem gőz felett, hanem tűzön. Vigyázok azért, nehogy túlfőjön a tojás, és megtúrósodjon. Ezt figyelni kell. A zselatin beleteszem, és együtt kihűtöm. De csak langyosra. Felverem a tejszínt, és amikor már langyos a massza, akkor keverem bele a tejszínhabot. Nem szoktam akkor belekeverni amikor még meleg a massza, mert akkor nagyon folyós lesz.
Gyorsan kell csinálni, mert hamar összeköt és akkor már nehéz rárakni a formába rakott piskótatekercsre, amit szépen felszeletelve belerakok a kupolaformába, szépen kibélelve vele a formát. A tekercsből néhány még a közepére is jut. Szépen megtöltöm a krémmel a formát, a tetejére is rakok a tekercsekből.



Ez az indiáner, hát elég babrás, de valami fennségesen finom!!!!!!!!!!!!!!!


Hozzávalók:
5 dkg porcukor
3 tojássárgája
6 tojásfehérje
fél sütőpor
10 dkg liszt
A töltelékhez:
2 dl tejszín
2 evőkanál porcukor
A mázhoz:
10 dkg porcukor
5 dkg csokoládé
2 evőkanál víz

A cukorral kikeverjük a tojások sárgáját, majd fokozatosan hozzáadjuk a sütőporos lisztet és a fehérjékből felvert habot. Sütőpapírra kis halmokat rakunk, és kb. 10 perc alatt megsütjük. Cukorral elkevert tejszínhabbal kettesével összeragasztjuk, majd mázzal leöntjük.
Én annyit változtattam rajta, hogy volt maradék puncs krémem, és azt nyomtam először az alsó sütire, és úgy nyomtam rá a tejszínhabot. Így sokkal finomabb szerintem, mintha csak tejszínhab lenne rajta.



Szandi lányom gesztenyebombája
Hozzávalók:

fél kg gesztenyemassza, 10 dkg vaj, 4 dl tejszín, 2 ek. porcukor, 1 vaníliás cukor, 1 kanál zselatin, egy cs. babapiskóta, pici rum.
A gesztenyét a vajjal kikeverjük, rummal ízesítjük. Egy gömbölyű tálat folpackkal kibélelünk, ebbe simítjuk a masszát. Az oldalakra is szépen rásimítjuk. A tejszínt felverjük a porcukorral és vaníliáscukorral, Fél dl vízben elkeverjük a zselatint, felfőzzük, és langyosan hozzákeverjük a habhoz. A tálba rakjuk a babapiskótával együtt, kitöltjük az egész tálat. Mehet a hűtőbe, és ha megdermedt ki lehet borítani.

Almás süti:

Egy másik almás:

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg vaj
40 dkg finomliszt
12 dkg kristálycukor
1 tojás
fél citrom reszelt héja és leve
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1-2 evőkanál tejföl

Hozzávalók a töltelékhez:
2 kg alma
15 dkg cukor
fahéj
2 csomag vaníliás cukor

A vajat morzsold el a liszttel, majd a többi hozzávalóval gyúrj belőle puha tésztát. Oszd két cipóra, és hagyd pihenni, a legjobb, ha hűtőbe teszed. Ezalatt hámozd meg és magozd ki az almákat, majd egy sajtreszelőn reszeld le őket. Az egyik cipót nyújtsd akkorára, mint a tepsi, amit használsz majd, majd fektesd is bele a kivajazott, kimorzsázott formába. A kifacsart, lereszelt almát oszlasd el a tésztán, szórd meg a vaníliás cukorral és a fahéjjal, majd ezt is hintsd meg zsemlemorzsával. A másik cipót is nyújtsd ki ekkorára, majd a sodrófa segítségével fektesd a süti tetejére. Villával szurkáld meg, és kend be felvert tojássárgájával. 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsül. Várd meg, amíg picit hűl, és utána kezdd el szeletelni.

Ezt a receptet a feminán találtam, és ki akartam próbálni, hogy milyen, de nagyon fini lett. Annyit változtattam rajta, hogy egy pici darált kekszet is tettem az almához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése