2011. december 16., péntek

Csavart kenyér





Hozzávalók:

1 kg kenyérliszt (BL-80)
8 dl meleg víz
egy kocka friss élesztő
egy teáskanál só
1 kiskanál cukor
szárított oregánó és
bazsalikom

Felfuttattam az élesztőt a cukorral. Hozzáadtam a liszthez a meleg vizet, és a felfuttatott élesztőt, a sót, és géppel megdagasztottam. A radiátorra tettem kelni. Amikor megkelt, belisztezett gyúródeszkára öntöttem, és négy részre osztottam. Téglalap alakúra nyújottam a tésztát. Kettőt csak úgy simán feltekertem, de kettőre ekkor szórtam rá a szárított fűszernövényeket, és ezután tekertem fel bagett formára. Majd a sima rudat néhányszor megtekertem, a fűszereset bevagdostam, és sűtőpapírral bélelt tepsire raktam, s hagytam még egy órát kelni. A sütőbe tettem egy kis lábasba vizet, hogy sülés közben gőz keletkezzen. 200 fokon szép piros ropogósra sütöttem.

1 megjegyzés: