2011. december 11., vasárnap

Díszes kenyér






Hozzávalók:

3,5 dl  víz ,
3 evőkanál olaj
1evőkanál ecet 
3 kávéskanál só
2 evőkanál cukor
80 dgk  liszt
4 dkg élesztő
az előzőleg elkészített kovász

 Kovász:
 másfél dl víz
2 evőkanál liszt
1 evőkanál olaj
½  kávéskanál só
kb. 2 dkg élesztő

A kenyérhez valókat géppel megdagasztottam, majd duplájára hagytam kelni.
Ezután átgyúrtam, megformáztam, egy kis darab tésztából készítettem a mintát a tetejére, és jénai tálba tettem. A tetejére tettem sütőzacskót, de ezt sütés előtt le kellett vennem, mert ráragadt a zacskóra a tészta, ahogy tele lett vele a tál. 180 fokon egy órán át sütöttem. Ebben a formában lehetett volna egy kg lisztről is dagasztani, mert lapos lett kissé a teteje, de ez lehet, hogy azért volt így, mert egy picit lágyabb volt a tészta, mint kellett volna, talán egy picit kevesebb vízzel is elég. Legközelebb így fogom kipróbálni.
De azért a kenyér nagyon finom lett, igazi kenyér ízű!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése