2011. december 10., szombat

Szilvalekváros leveles kifli




Hozzávalók:
fél kg liszt
30 dkg margarin
2 tojás sárgája
2 dl tejföl

A margarint elmorzsoljuk a liszttel, majd hozzágyúrjuk a tejfölt és a tojássárgáját, szükség szerint még tehetünk bele tejfölt. Nem kell bele semmi már, sem só, sem cukor, sem sütőpor. Amikor összegyúrtuk, két részre osztjuk és elnyújtjuk vékonyra. Megkenjük olvasztott zsírral, feltekerjük és hűtőbe tesszük felhasználásig. Előző nap is el lehet készíteni, és másnap sütni.
Most én is így tettem.
Másnap kivettem a hűtőből, kicsit hagytam a konyhában pihenni, majd vékonyra nyújtottam, és rombusz alakra felvágtam. Házi szilvalekvárt tettem a kis rombuszokba és kifliket formáztam belőlük. Előmelegített  sütőben hőlégkeveréssel sütöttem meg őket, kb 15 perc alatt. Két tepsit tettem be egyszerre a sütőbe, összesen négy tepsivel lett, 200 db. Porcukorral megszórtam őket, miután kisültek. Érdemes piciket készíteni, mert szinte csak egy falat az egész, de nagyon finom omlós leveles, megéri pepecselni vele.

1 megjegyzés: