2012. március 10., szombat

Almás-répás virág

Ezt a sütit úgy találtam ki, hogy amikor a répa-alma gyümölcslevet készítettem, a megmaradt gyümölcspéppel szerettem volna valamit kezdeni, hogy ne kelljen kidobni, ezért azon gondolkoztam, hogy  hogyan tudnám felhasználni. Kitaláltam, hogy ha esetleg almás sütit sütnék belőle, biztosan répával is nagyon finom lenne. Almás-répás pitének is jó szerintem, de én a legutóbb sütött túrós táska tésztájába töltöttem bele, batyuba formáztam, majd átfordítottam, hogy az alja legyen a teteje. Lekentem tojással, majd kiszúróval virágformát szúrtam ki és tettem a tetejére, amit ismét lekentem tojással. Nagyon tetszett, és nagyon finom is volt. Érdemes kipróbálni, így a gyümölcslé mellé a gyümölcshús is felhasználható.


Hozzávalók: 
fél kg finom liszt
6 dkg cukor
csipet só
két tojás sárgája
1 ek. házi vaj
3 dl tej
3 dkg élesztő

 A tésztát felvágtam
 Az almatölteléket a közepükre helyeztem
 Batyukat formáztam és átfordítottam
 Virágokat tettem a tetjükre és lekentem tojással
 Itt már szépen kelnek
 Kisülve




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése