2012. március 16., péntek

Sokmagvas kifli

Hozzávalók:

40 dkg BL 80 liszt
15 dkg  lenmag, szezámmag, zabpehely, napraforgómag
(a felét a tésztába kicsit őrölve, a félét pedig a tetejére rászórni egészben, serpenyőben pirítva)
1 ek. búzakorpa
15 dkg  tk.rozsliszt, graham liszt, tönkönybúza liszt,  
1 tk. sikér
1 ek. burgonyapehely
1,5 tk. só
1 ek. házivaj
1 dl tej
kb.2,5 dl víz (vagy amennyit felvesz a tészta)
2 dkg friss élesztő


A hozzávalókból dagasztógép segítségével bedagasztottam a tésztát, majd  duplájára kelesztettem. Amikor szépen megkelt,  lisztezett felületre borítottam és nyolc egyenlő darabba vágtam. A darabokat  ovális formára alakítottam majd lekentem őket tojással.
Egy tálcára, amiben a megformázott tészta elfér, a fent leírt pirított magvak felét belesimítottam és ebben hempergettem meg a kifliket.  A magokat persze variálhatjuk.Tepsire raktam őket és egy éles pengével azonnal be is vágtam. 
Addig kelesztettem még, amíg a bevágások szét nem nyíltak.
Lepermeteztem őket vízzel, majd 220 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsültek.

 A magok előkészítve a pirításhoz
 A kiflik kelés közben, sütés előtt
 Közvetlenül a sütőbe tevéskor

 Itt már a kisült kifli

Ez a kifli annyira finom lett, hogy nem is találok rá szavakat!!!
Nagyon puha, ruganyos és jóízű.
Mindenkinek ajánlom kipróbálásra.

Másnap reggel:

Reggelire színes salátával és virslivel ettem ezt a finom magvas kiflit.
A salátához csíkokra vágtam fel a sárgarépát, cukkinit, uborkát, lilahagymát, paradicsomot, amit egy pici sóval összekevertem, és megszórtam apróra vágott ablakban nevelt hagymaszárral.
Egy kis tavaszi vitaminbomba!

1 megjegyzés: