2012. március 18., vasárnap

Hernyó kifli kolbászos sajttal töltve













Hozzávalók:

fél kg liszt
2 ek. kovász 
2 tk.só
másfél dl tej
másfél dl víz
(ha szükséges, még tehetünk hozzá)
2 ek. burgonyapehely
3 ek. olaj
2 dkg élesztő

Töltelék:

 debreceni vékony kolbászkák
trappista sajt szeletelve
és reszelve

A múltkor annyira ízlett a hernyó kifli, hogy most megint meg kellett sütnöm, de most kolbászkákkal töltöttem.

A tészta hozzávalóiból puha tésztát dagasztottam a kenyérsütővel, és benne is hagytam megkelni.
Amikor szépen megkelt, deszkára borítottam, és 12 egyenlő darabra vágtam.
Elnyújtottam téglalap formára, az egyik végét felvágtam pizzavágóval, és erre a részre reszelt sajtot szórtam, a másik oldalára rátettem a kolbászkát, a sajtszeletet és feltekertem úgy, hogy a reszelt sajtos felvágott rész kerüljön felülre. Arra kell vigyázni, hogy a felvágott tészta vége alulra kerüljön, nehogy szétnyíljon. A múltkoriak kissé szétnyíltak, ezért most jól aláhajtottam, átfordítottam, hogy alulra kerüljön a széle.
Kissé olajozott tepsibe raktam őket, és még újból hagytam kelni. 180 fokra előmelegített sütőben- megspricceltem (permetezővel) vízzel -  kb. húsz perc alatt megsültek.

1 megjegyzés: