2012. március 10., szombat

Hernyó kifli

Ezt a receptet Limaránál találtam, és annyira megtetszett, hogy el kellett, hogy készítsem.


Hozzávalók:

fél kg liszt
2 tk.só
másfél dl tej
másfél dl víz
2 ek. burgonyapehely
3 ek. olaj
2 dkg élesztő

Töltelék:

 szeletelt bacon 
trappista sajt szeletelve
és reszelve

Limara füstölt sajttal és sonkával készítette, úgyis biztosan nagyon finom. Nekem most ezek voltak itthon.

A tészta hozzávalóiból puha tésztát dagasztottam a kenyérsütővel, és benne is hagytam megkelni.
Amikor szépen megkelt, deszkára borítottam, és 9 egyenlő darabra vágtam.
Elnyújtottam téglalap formára, az egyik végét felvágtam pizzavágóval, és erre a részre reszelt sajtot szórtam, a másik oldalára rátettem a bacon szeletet, a sajtszeletet és feltekertem úgy, hogy a reszel tsajtos felvágott rész kerüljön felülre. Arra kell vigyázni, hogy a felvágott tészta vége alulra kerüljön, nehogy szétnyíljon.
Tepsibe raktam őket, és még újból hagytam kelni. 180 fokra előmelegített sütőben- az aljában egy kis lábas vízzel -  kb. húsz perc alatt pirosra sültek.

 A tésztát munkapultra borítottam
 Felvágtam pizzavágóval
 Ráhelyeztem a bacont
 Tettem rá sajtot is
 A vágásokat megszórtam reszelt sajttal
 Feltekertem
 Megigazgattam kissé
 Próbáltam úgy igazgatni, hogy kellően leragadjon a vágásnál, de mégis kissé felvált, de nem baj, mert attól még nagyon finom lett
 Legközelebb majd jobban aláhajtom a vágások mentén is

Ez valami fenséges finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése