2012. március 2., péntek

Túrós táska

Hozzávalók: 
fél kg finom liszt
6 dkg cukor
csipet só
két tojás sárgája
1 ek. házi vaj
3 dl tej
3 dkg élesztő

Töltelék:
fél kg házi túró
4  házi tyúktojás sárgája
kb. 15 dkg cukor, vagy ízlés szerint
két citrom reszelt héja

A hozzávalókból puha tésztát dagasztottam, majd hagytam kelni meleg helyen. Ha esetleg lágyabb lenne a tészta, tehetünk még hozzá egy kis lisztet, vagy ha keménynek látnánk, akkor lehet még tenni hozzá egy kis meleg tejet. Amikor szépen megkelt, elnyújtottam, felvagdaltam téglalap alakú darabokra, megtöltöttem túróval, a jobb oldali szélét pizzavágóval bevagdostam, majd balról jobbra ráhajtottam a tésztát és átfordítottam a felvágott részre. Tepsibe tettem és felvert tojással megkentem. Éppen csak addig kelt még, amíg a sütő bemelegedett, és 180 fokon szép pirosra megsütöttem.
Ez a tészta annyira finom, hogy másféle süteményt is lehet belőle készíteni, például fel lehet használni buktához, és egyéb másféle süteményhez, bármilyen töltelékkel meg lehet tölteni, akár édes, akár sós töltelékkel egyaránt nagyon finom foszlós puha tészta. Ennyi tésztából két tepsi túrós táska lett. 
Jó étvágyat hozzá!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése