2012. március 25., vasárnap

Lekváros bukta meggy- és szederlekvárral









Ezt a buktát érett élesztős kovásszal készítettem, amit a hűtőben őrizgettem a múlt hét óta.
Ki akartam próbálni, hogy milyen lesz a tészta, ha csak kovászt teszek hozzá, és külön élesztőt már nem teszek.
Régen nem értettem, hogy a nagymamám  buktája miért annyira finom, de most már tudom. :)
A konyhában terjengő finom illat is az ő kemencében sült buktájára emlékeztetett.

Hozzávalók: 
fél kg finom liszt
kb.20 dkg érlelt kovász
(a hűtőből)
6 dkg cukor
csipet só
két tojás sárgája
1 ek. házi vaj
kb. meleg 2 dl tej (ha nem elég, kell még tenni hozzá)
egy tojás a lekenéshez

A hozzávalókból géppel dagasztottam ki a tésztát, majd amikor szépen megkelt, elnyújtottam és egyenlő kockákra vágtam, amelyekbe meggy- és szederlekvárt töltöttem. A tetejüket tojással lekentem, és kb. 45 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése