2012. március 10., szombat

Ismét egy fonott kalács

Hozzávalók: 

340 g liszt,
34 g porcukor,
34 g vaj, 
2 kisebb tojás sárgája,
20 g élesztő,
4 g só,
165 ml langyos tej,
1  vanília cukor,
1 citrom reszelt héja. 

Dagasszuk meg a kalácstésztát, majd hagyjuk kelni  20 percig, azután gyúrjuk át és további húsz percig pihentessük. Amikor megkelt, osszuk hatfelé, és gömbölyítsük fel a kis darabokat. Rövid pihentetés után sodorjuk meg a szálakat, figyeljünk rá, hogy a szálak a végeik felé folyamatosan vékonyodjanak. Fonjuk össze a szálakat és kenjük le felvert tojással majd húsz percig kelesszük, meleg helyen. Aztán  kenjük le újra, és továbbra is hagyjuk szobahőmérsékleten pihenni, míg meg nem szárad rajta a tojás. Így összesen maximum 35 percet kelesszük. 190 C-fokos előmelegített, gőzmentes sütőben 22-23 perc alatt süssük készre.

Ez Farkas Vilmos receptje, amit Rozika barátnőmtől szereztem, és én dupla adagot készítettem belőle, hogy két kalácsom legyen.

 A megkelt tészta
 Deszkára borítottam a tésztát
 Kétfelé vágtam, majd az egyik darabból hat egyenlő gömböt virgoltam
 A másik feléből öt egyenlő gömböt virgoltam

 Kisodortam a gömböket

 Elkezdtem a fonást
 Megfonva


 Itt már szépen megkelt

 Ekkor betettem sülni
 Itt már kész is


 Felvágva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése