2011. július 22., péntek

Challah




Hozzávalók:

500 g liszt
10 dkg cukor
2 evőkanál méz
1 db tojás
fél kocka élesztő
20 dl meleg tej 
2 evőkanál vaj
csipet  só

A kenéshez:
1 db tojás

A lisztet nagy tálba szórtam, a közepébe mélyedést készítettem, ebbe tettem a langyos tejet, kicsit lehet meleg, mert a liszt hamar elhűti. Belemorzsoltam az élesztőt, cukrot, olvasztott vajat és mézet tettem hozzá, csipet sót. Amikor a mélyedésben megfutott az élesztő, összekevertem lazán és a dagasztógépben dagasztottam ki. Ekkor a fele mennyiségű tésztát kivettem a gépből és gyúrtam hozzá kakaóport.
Így két bucit kaptam, egy kakaósat és egy simát. Én most ezt dupla mennyiségű lisztből és hozzávalóból készítettem.  Amikor  megkelt,  a tésztát úgy osztottam szét, hogy a fehér tésztából és a kakaós tésztából is hat rudat vágtam ki, melyeket egyenként elnyújtottam és feltekertem mint a beiglit. Erre azért van szükség, mert így szebbek lesznek a fonatok, mintha csak megsodornánk a tésztacsíkokat. 
Majd  négyes fonással fontam meg, így három kalács lett. 
Kivajazott kalácssütő formába helyeztem őket, a tetejüket lekentem felvert tojással és még addig kelesztettem a kalácsokat, amíg szépen kitöltötték a formát és szép nagyra megkeltek. Ekkor előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem őket, mindhárom forma befért egyszerre a sütőmbe.
Kb. 50 perc alatt sültek meg. 

1 megjegyzés: