2011. július 20., szerda

Szalagos fánk





Hozzávalók:

500 g liszt
250 ml tej
 fél kocka élesztő
50 g porcukor
60 g olvasztott vaj
2 db tojássárga

Elkészítés:

Először az élesztőt meleg tejben megfuttattam, majd egy tálban összeállítottam a tésztát, de csak annyira, hogy éppen összeálljon. A tésztát a kenyérsütőgépben dagasztottam meg. 
Amikor megkelt gyúrótáblára tettem és kb.egy ujjnyira elnyújtottam a nyújtófával.
Pogácsaszaggatóval kiszaggattam a fánkokat, közepükbe mélyedést csináltam, majd még öt percig hagytam kelni. Forró olajban kisütöttem, először azt az oldalát, amelyik felül volt, majd a másik oldalát is szép pirosra sütöttem. Vigyázni kell, hogy az olaj ne legyen túl forró, mert akkor hamar megég, és nem sül meg belül.
Leporcukroztam, és a közepükbe barack- , meggy- , és szederlekvárt tettem. 
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. A nagy nyári melegben nem szoktam sütni, de ha marad ez a hüvöskés idő, nekiállok, mert elcsábultam egy kis fánkra :)

    VálaszTörlés