2011. július 22., péntek

Cukkini lepcsánka



5 darab zsenge cukkinit lereszeltem héjastól a robotgépem reszelőjével, de káposztareszelőn is tökéletes, majd fűszereztem reszelt hagymával, fokhagymával, sóval, borssal, és kevés liszttel és 3 egész tojással dúsítottam. Nem kell sok bele, mert akkor szívós lesz.
Kevés olajra kanállal szaggattam belőle, ellapítottam, és ropogósra sütöttem mindkét oldalát. Nem szabad túl sok olajban sütni, mert akkor sokat felszív és tocsogni fog az olajban. Szinte csak annyit kell tenni a serpenyőbe, mint palacsintasütéskor, talán egy picivel többet.
Szalvétára raktam, hogy a felesleges olajat felszívja.
Később, amikor már a cukkini héja kemény, akkor meg kell hámozni, de amíg még puha zsenge, nem kell, mert abban is sok vitamin található, nem szabad hámozni, kidobni.
Nagyon finom egy borsóleves után.

1 megjegyzés: